معرفی دستگاه ضد عفونی ازن

دستگاه ضد عفونی ازن چیست؟

یکی از مهمترین مسایل حیات بشر ، بهداشت و چگونگی برقراری آن در زندگی روزانه مان می باشد . واقعا چقدر می توانیم هر لحظه محیط اطراف خود را ضد عفونی کنیم ، و یا چقدر بدن ما تحمل بوی ایجاد شده از مواد ضد عفونی را دارد.

ازن

آیا با ضد عفونی کردن سطوح مطمعن هستین که به تمام نقاط سطح ، مواد اثابت کرده و ذره ای میکروب باقی نماند؟

آیا می توانید کنترل آنتی باکتری بودن لباسها را داشته باشید . مخصوصا در محیط پر رفته آمد؟

آیا میکروب یا ویروسی که از طریق کفش ، وارد خانه یا محیط کار شما می شود را می توانید کنترل کنید ؟

آیا از ضد عفونی شدن میوه ها و سبزی های خود ، و جدا شدن لایه مواد ضد عفونی از آنها پس از شستنشان مطمعن هستید ؟

آیا بوی حاصل از غذا ، رنگ ، سیگار ، رنگ مو ، لیکویید ناخن ، لباس و… برایتان آزار دهنده است ؟

آیا از استنشاق هوای اطراف خود واهمه دارید . که مبادا هوا­­ی آلوده به ویروس را تنفس کنید ؟

…… و هزاران آیا در مورد چگونگی رعایت بهداشت فردی و جمعی.

در این مقاله می خواهیم شما را با یکی از بهترین و مسمر ثمر ترین و در عین حال راحت ترین وسیله ضدعفونی که بدون زحمت، بدون هزینه، بدون بوی بد مواد ضد عفونی اضافی بتوانیم همه محیطها را، عاری از هر گونه میکروب و باکتری، ویروس، کنیم. وسیله معجزه آسای انجام اینکار ازن نام دارد .

ازن چیست

ازن چیست ؟

ازن یکی از قوی ترین ضد عفونی و اکسید کننده جهان ، ­­به علت دارا بودن سه اتم اکسیژن شناخته شده است . این گاز به علت ساختار نا پایدارش ، پس ازانجام  ضد عفونی به اکسیژن تبدیل می شود. و این یک مزیت بسیار مهم در این سیستم است ، که آن را در ردیف ضد عفونی های ارگانیک قرار داده است .­­­­

ماده اولیه آن اکسیژن هوا و تولید آن در مکان می باشد. بدلیل اینکه مکانیسم عمل ازن با اثر بر روی دیواره باکتری است. سرعت عمل آن حدود 3000 بار سریعتر از ازن است.

 

ازن دارای 2 خاصیت بسیار مهم بر محیط اطراف خود می باشد :

  • قدرت گندزدایی بالا
  • اکسید کننده بسیار قوی

خصوصیت میکروب کشی آن ناشی از پتانسیل بالای اکسیداسیون آن می باشد.

 

با توجه به قدرت گند زدایی بالای ازن در مقایسه با کلر و یا سایر گندزداها ، زمان کمتری جهت تکمیل گندزدایی نیاز دارد . و این ویژگی ها توانایی بیشتر ازن نسبت به کلر را نشان می دهد.

ضریب کشندگی زیستی ضد عفونی ازن، برای باکتری، ویروسها ، قارچها و آمیبها بسیار بالا است .

از دستگاه ازن در کدام مکانها می توان استفاده کرد ؟

  • منازل : برای ضد عفونی لباسها ، دستگیره ها ، و کلیه لوازم خانه به خصوص آشپزخانه ، برای ضد   عفونی، سبزی ، میوه ، نایلونهای خرید و مهمتر از همه افرادی که به بوبی غذا حساسند ، این دستگاه بوی نامطبوب غذا را نیز از بین می برد.
  • بانکها : جهت از بین بردن ویروسها و باکتری ها و میکروبهایی که در اثر تردد بوجود می آید .
  • ادارات : جهت کاربا آرامش پرسنل شما در یک محیط ضد عفونی ، بدون نگرانی می باشد .
  • سالنهای زیبایی : چون گاز ازن متساعد شده از این دستگاه بعد از خروج از آن ، نه تنها هوا را ضد عفونی می کند . بلکه با نشستن ذرات آن روی تمامی سطوح ، همه جا را عاری از میکروب می کند . که یک  پدیده خارق العاده ای است که با هیچ مواد ضد عفونی مضر قابل مقایسه نیست.

تمامی لوازم قابل استفاده در سالنهای زیبایی را می توان در آب ازنی که توسط این دستگاه تولید می شود . کامل ضدعفونی کرده و با آسودگی کامل استفاده کرد .

قبل از انجام خدمات هر فرد تازه وارد  ، با قرار گرفتن وی در مقابل دستگاه کل بدن او از سر تا کف کفش ، ضد عفونی شده ، و در صورت نداشتن علایم بیماری ، در آرامش خاطر ، می توانید خدمات ایشان را انجام دهید .

  • بیمارستانها ، درمانگاها و حتی در استریل اتاق عمل می توانید از این پدیده نوین استفاده     کنید .
  • باشگاههای ورزشی : باشگاها نیز مانند سالنهای زیبایی یک محیط نسبتا بسته و نیاز به ضد عفونی هم سطوح هم مراجعه کنندگان دارد.
  •  مطب پزشکان : داشتن چنین تجهیزاتی در مطب پزشکان بعلت نشستن افراد کنار هم، امری ضروریست .
  •  مدارس : بعلت همه گیر بودن ویروس کرونا بهتر است هر مدرسه ای یک دستگاه ازن داشته باشد و قبل از ورود بچه ها به کلاس با روشن کردن 5 دقیقه از این دستگاه سلامت محیط را تضمین کند .
  • کابین هواپیما ها : بهتر است قبل از ورود مسافرین جدید به کابین هواپیما و پیاده شدن مسافرین مقصد ، برای ممانعت از تکثیر ویروس یا میکروب ، انجا رو توسط دستگاه ازن ضد عفونی کرد .
  • سالن مرغداری و دامپزشکی
  • آب ورود کارخانجات
  • آب ورودی پرورش ماهی
  • آب سشتشوی کارخانجات و شیردوشی دامداری

اثر گاز ازن بر روی کرونا ویروسها

در شرایط حاضر که ویروس کرونا به شدت در کشور ما گسترده شده است . پیشنهاد ما برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری ، استفاده از دستگاه ازن در منازل و محل کار … برای ضدعفونی و از بین بردن این ویروس می باشد. که بهترین گزینه بدون داشتن هیچ گونه عوارض در سلامتی انسان می باشد .

چگونگی عملکرد گاز ازن بر روی ویروس کرونا

ویروسها ذرات بسیار کوچکی هستند که از ماکرومولکولها و کریستالها ساخته شده اند . بر خلاف باکتریها فقط در سلول میزبان تکثیر می شوند . ویروسها پروتین های سلول هدف را به پروتینهای خود تبدیل می کنند .

ازن ویروسها را از انتشار کپسول پروتین به هسته اسید نوکلویک ویران می کند. و موجب آسیب رساندن به RNA ویروس می شود .

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *