3 روش برای پاکسازی سموم از بدن

پاکسازی سموم از بدن

کبد فیلتر اصلی بدن است و مواد مضر را نظیر فلزات و سموم را تا حد توان خنثی می کند. کلیه ها نیز در فیلتر کردن مواد زاید و از بین بردن آنها از بدن بسیار موثراند. برای کمک به این ارگانها و کاهش فشار بر آنها، ما نیز می توانیم در حفظ و نگهداری از بدنمان با چند روش ساده سم زدایی بسیار کار آمد باشیم.

سم زدایی و پاکسازی بدن ریشه در 4 الی 5 هزار سال پیش دارد. امروزه به دلایلی چون:

1-سمومی که از طریق مواد غذایی به هر طریقی از جمله فست فود ها، کنسروها، مواد تولید شده از کودهای شیمیایی و سم پاشی ها که به بدن ما می رسد، غذاهای کهنه و شیرینی وشکلات ها و …

2-سموم و فلزات سنگین و آلودگی های کارخانجات که از طریق استنشاق هوا و انواع نوشیدنی ها و حتی آب وارد بدنمان می شود.

3-سمومی که از عوارض مصرف داروها در بدن تجمع یافته و خود در طولانی مدت منجربه بروز بیماریهای خاصی مثل اختلال در سیستم عصبی، خواب ، حافظه، خستگی مفرط، و …

نیاز به دقت در حفظ سلامت بدن امری ضروری است. و پاکسازی بدن را زمانی که هیچ علایم بیماری یا نارضایتی نداریم بهتر است شروع کنیم. زیرا این سموم به تدریج در بدن ما در حال انباشته شدن هستند که منجربه تولید بیماریمی باشند.

سم زدایی بدن چیست ؟

چند روش برای انجام پاکسازی سم از بدن:

1-از طریق مواد غذایی

2-از طریق ورزش

3-از طریق کف پا ( فواید سم زدایی از کف پا با دستگاه )

1) سم زدایی از طریق مواد غذایی:

معمولا برای یک بازه زمانی 3 روزه یا 7 روزه یا 9 روزه یا 1 ماهه برنامه های سم زدایی با رژیم غذایی وجود دارد که عمده آنها بر مبنای زیر است. و هر چقدر بتوانید بعد از این رژیمها، تغذیه خود را به موارد زیر نزدیکتر کنید، سالمتر و شادابتر خواهید زیست.

1-نوشیدن  مایعات: نوشیدن آب و مایعات و نوعی دم نوشها مثل چای سبز با لیمو، حدود 2 لیتر در روز، موجب دفع سموم و سدیم و مانع ایجاد نفخ می شود.

2-شکر و الکل را در این بازه زمانی ترک کنید:همین که کالری های حاصل از این مواد را دریافت نکنید. احساس بهتری در خود مشاهده خواهید کرد.

3-استفاده از پروتین ها و فیبر ها:پروتین ها و فیبرها را در هر وعده غذایی و میان وعده ها مصرف کنید تا سطح قند خونتان ثابت مانده و احساس سیری کنید. فیبرها شامل میوه ها، سبزیجات و غلات می باشد. و پروتین ها شامل منابع حیوانی بدون چربی مثل، حبوبات، لبنیات کم چرب، مغزها می شود.

4-سبزیجات: مصرف سبزیجات در این دوره بسیار توصیه می شود. سبزیجاتی نظیر( اسفناج، کدو تنبل، خیار، کنگر، کاهو و …) این سبزیجات به تقویت کلیه، کبد، و سیستم گوارشی کمک می کند.

5-مصرف چربی به مقدار مناسب:مصرف چربی به مقدار مناسب نه تنها شما را چاق نمی کند بلکه محافظ قلب و حافظه و استخوانهای شما است.

6-کاهش نمک:از مصرف سوپهای کنسرو شده و مواد سدیم دار دوری کنید زیرا باعث نفخ و التهاب و تجمع آب اضافی در بدن می شوند.

2) سم زدایی از طریق ورزش:

ورزش یک اهرم مهم در افزایش کارایی ریه ها و کمک به دفع سموم از طریق کبد و کلیه و تعروق و پوست می باشد. لازم به ذکر است که عمده مواد خارج شده در تعرق سدیم است. ورزش نه تنها باعث حفظ سلامتی بدن از طریق عضله سازی، کاهش چربی می شود بلکه باعث افزایش شادی و رهایی از افسردگی می باشد. نوشیدن آب، قبل و بعد و حین ورزش به کلیه ها در افزایش سم زدایی بدن و انجام عمل فیلتر کمک می کند، و شما را از بخش عظیمی از بیماری ها در امان نگه می دارد. مقاله

یکی از بهترین ورزشهای قابل توصیه به شما عزیزان که با کمترین آسیب و بهترین راندمان، و کمترین هزینه همراه است. و برای هر سنی مناسب می باشد. انجام پیاده روی با سرعت کششی بدن هر فرد است. اگر شما بتوانید هر هفته حداقل 2 بار به مدت 30 دقیقه پیاده روی کنید. کلی سیستم بدن شما را بهبود یافته و به عمل سم زدایی بدنتان با افزایش جریان خون در لنفها کمک می کند.

3) پاکسازی سموم از طریق پا:

یکی از روشهای سم زدایی بدن که امروزه بسیار پر طرفدار می باشد. استفاده از دستگاه های سم زدایی می باشد. که کار اصلی استخراج سموم انباشته شده در سلولها که منجربه بروز بیماری در بدن می شوند است. این دستگاه طبق برنامه های خاص و متعددی که دارد، موجب سم زدایی، تراپی درمانی و قلیایی کردن بدن می شود. این سیستم بسیار کارا در بهبود بیماریها، افزایش و حفظ سلامت، مقابله با ویروسها و باکتریها، امکان حدف رادیکالهای آزاد، افزایش متابولیسم بدن می شود. برای افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند نیز بسیار مفید است. زیرا به ازای هر نیم ساعت استفاده از حمام یونی بدنتان معادل 12 کیلو متر کالری در پیاده روی را مصرف می کند. اکثرا این روش را از طریق پا، انجام می دهند و بواسطه فیلتری که درون آب قرار می گیرد آب را به مولکولهای اکسیژن و هیدروژن با، با منفی تجزیه می کند. هیدروژن با بار منفی از طریق منافذ پوستی از کف پا وارد بدن میشود و چندین کار مهم و اساسی از جمله ترکیب با اردیکالهای آزاد و ویروسها و ممانعت از آن ها برای تخریب بدن و سلولها می باشد. همچنین باعث افزایش ولتاژ سلولی در سطح آن شده و خروج مواد زائد و سموم را از سلول تسریع می بخشد. نوشیدن آب حین عمل سم زدایی توصیه می شود تا سموم روان تر و بیشتر از پا خارج شود.این دستگاه فشار وارد شده به کبد و کلیه را نیز کاهش می دهد. و با دفع اسید های مضر مثل لاکتیک، کربنیک، اوریک و کاهش چشمگیر التهاب های بدن باعث قلیایی شدن بدن می شود.

در مدل جدید دستگاه سم زدایی بدن از طریق پا، یک بخش دیگر برای انجام فیزیوتراپی در مناطقی از بدن که درد یا التهاب یا گرفتگی عضلانی یا نیاز به تقویت عضلات دارد مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام این عمل، سیستم برنامه هایی با پالسهای مختلفی طراحی کرده که می توان در جلسات مختلف از آن بهره گرفت و موجب بهبود بازه عملکرد عضلانی شد.

پس از انجام هر جلسه سم زدایی و سپری کردن نیم ساعت از شروع دستگاه، شاهد تغییر رنگ و تغییراتی در سطح آب خواهید بود. هر کدام از این رنگها بیانگر خروج سموم از مناطق مختلف بدن با توجه به بیماری شما می باشد. که تفسیر این رنگها در مقاله مربوط به دستگاه سم زدایی بدن بطور کامل بیان شده است. حتی اگر افراد سیگاری یا الکلی از این دستگاه استفاده کنند.بعد از مدتی بوی نیکوتین از آب آن ها به مشامتان میرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *