علت استفاده پرایمر زیر آرایش

پرایمر چیست؟ و چه تاثیری در آرایش دارد؟

پرایمر در واقع یکی از لوازم آرایشی است که به عنوان زیر ساز آرایش بکار می رود. که  باعث می شود آرایش یکدست تر و بی نقص تر جلوه کند. سه نوع زیرساز برای پرایمر پوست صورت ،  پرایمر چشم ، پرایمر لب، وجود دارد. پرایمر مرغوب ، یک محصول دو کاربردی می باشد.  هم به عنوان زیر ساز آرایش بکار می رود و هم به عنوان یک محصول مراقبتی پوست عمل می کند.  

 
جنبه مراقبتی پرایمر

دارای مواد جوان ساز : معمولا در تهیه پرایمر از محصولات ضد چروک و ضد پیری استفاده می شود . که با استفاده از این محصول برق و نشاط به پوستتان بر می گردد.
روشن کردن پوست : یکی دیگر از ویژگیهای زیر ساز که البته بسته به محصول متفاوت است خاصیت روشن کنندگی آن می باشد. گاهی پوست ما بنا به عواملی کدر و تیره می شود . در این صورت استفاده از زیر ساز باعث افزایش درخشش و روشنی پوست می شود .حتی استفاده تنهایی پرایمر بدون کرم پودر باعث ایجاد نشاط و شادابی و ظاهری نرم یکدست می شود.
نرم کننده : پرایمر نوعی نرم کننده پوست است. و قبل از زدن کرم پودر باید استفاده شود . این خاصیت زیر ساز باعث پخش یکدست کرم پودر و افزایش دوام آن می شود.
مرطوب کننده : یکی از پر فروش ترین محصولات مراقبتی مرطوب کننده های پوستی هستند که برای هر نوع پوستی مورد نیاز است . که پرایمر این خاصیت را داراست . و برای رطوبت رسانی پوست به ویژه در روزهای طولانی که پوست زمان بیشتری زیر آرایش است . بسیار مناسب می باشد .
تصحیح کننده رنگ : بعضی از پرایمرها در رنگهای مختلف به نسبت پوستتون برای یکدست کردن رنگ پوستتون وجود دارند . مثلا پرایمرهای تناژ سبز برای از بین بردن قرمزی پوستتون به درد می خوره که مخصوص پوستهای حساس و ملتهب است.

جنبه آرایشی پرایمر 

باعث بسته شدن منافذ پوست شده ، چربی حاصل از پوست را در طول روز میگیرد ، یک لایه صاف و نرم به پوست می دهد ، حس طراوت را افزایش می دهد و باعث افزایش دوام آرایش می شود. کرم پودر به راحتی روی آن پخش شده و یک پوشش یکدست ابریشمی و خالی از نقص می دهد. برای داشتن یک ارایش حرفه ای حتما باید از پرایمر استفاده کرد. افرادی که پوست چرب دارند، باید از پرایمرهای مات کننده استفاده کنند که درخشش چربی پوستشون را بگیرد. افرادی که پوست خشک دارند، بهتر است از پرایمرهایی که حاوی نرم کنندگی بیشتر هستند استفاده کنند.

به یاد داشته باشید که اگر قصد استفاده از کرم پودر های سنگین با خاصیت پوشانندگی بالا به مدت طولانی دارید. حتما از پرایمر استفاده کنید وگرنه ، سنگینی کرم پودر و عدم نفوذ هوا به پوست، بدون استفاده از پرایمر که به نوعی محافظ پوست نیز محسوب می شود ، باعث ایجاد آکنه و بعضی ناراحتی های پوستی می شود. کسانی که مایل به استفاده از کرم پودر نیستند . فقط با استفاده از پرایمر می تووانند پوستی شاد و مخمل گونه داشته باشند و از خاصیت هیالورونیک اسیدی آن به عنوان ضد چروک استفاده کنند. برای افزایش زیبایی و جذابیت لب، می توان از پرایمر لب قبل از رژ لب استفاده کرد، تا لبها را صاف و نرم کرده به گیرایی آن بیفزاید.
پرایمر چشم نیز علاوه بر باز کردن و پوشش خطوط سطحی باعث پخش یکدست و فید بی نقص سایه می شود. البته به یاد داشته باشید برای افزایش زیبایی و خوابیدن عالی کرم پودر بخصوص عروس خانمها و افراد درجه یک عروسی حتما یک یا دو بار پاکسازی قبل از انجام ارایش به پوست صورتتان انجام دهید. تا لایه های مرده از پوستتان برداشته وکمدون های سرسیاه خالی شده و احیانا اگر التهابی در پوست باشد. توسط ماسک های مناسب پوست گرفته شده، اماده یک آرایش زیبا با ماندگاری و حس شادابی بیشتر شوید.

مدیریت سالن لوکس تبریز: المیرا راهوار

همچنین برای پاکسازی سموم از بدن میتوانید بهترین دستگاه لوکس تبریز را مشاهده کنید: دستگاه سم زدایی بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *